داروخانه آنلاین دکتر روغنی

معرفی مکمل آرژنین و مصرف در کودکان تا چه حد مجاز می‌باشد


23 آذر 1402

معرفی مکمل آرژنین و مصرف در کودکان تا چه حد مجاز می‌باشد


اگر به رشد کودک خویش اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از عوارض ال آرژنین برای کودکان دور بمانید می‌توانید با مشورت با یک پزشک تغذیه این آمینواسید را به‌طور منظم از طریق رژیم غذایی به کودک خود بدهید.

مکمل آرژنین

مکمل آرژنینآنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  1. ال آرژنین چیست؟
  2. ال آرژنین برای کودکان
  3. عوارض مصرف ال آرژنین برای کودکان
  4. سن مصرف آرژنین
  5. معرفی قرص مکمل ال آرژنین برای کودکان
  6. میزان مصرف ال آرژنین چقدر است؟
  7. سخن پایانی

1. ال آرژنین چیست؟

ال-آرژنین، آمینو اسیدی نیمه ضروری است که نقشی بی نظیر در متابولیسم بدن ایفا می کند. بنابراین، مطالعه خواص بیوفیزیکی ال-آرژنین بسیار مهم است. ال آرژنین به طور طبیعی در گوشت قرمز، مرغ، ماهی و لبنیات یافت می شود. بدن برای عملکرد صحیح به ال-آرژنین نیاز دارد. مانند سایر اسیدهای آمینه، ال آرژنین در ساخت پروتئین ها نقش دارد و معمولاً برای سهولت گردش خون مورد استفاده قرار می گیرد. بدن از پروتئین برای کمک به عضله سازی و بازسازی بافت استفاده می کند. 

2. ال آرژنین برای کودکان

ال آرژنین به‌عنوان یک آمینواسید غیرضروری شناخته می‌شود، اما برای کودکان که در سنین رشد خود قرار دارند به‌عنوان یک آمینواسید ضروری است. ال آرژنین درواقع آمینواسیدی است که درروند رشد کودک تأثیر بسیاری دارد. ال آرژنین را محرک رشد قد کودکان می‌دانند. ال آرژنین این کار را از طریق تقویت اکسیژن مایع و پشتیبانی از فشارخون سالم انجام می‌دهد. همچنین کودک شما برای کاهش سطح آمونیاک در بدن باید به‌طور مرتب از طریق رژیم غذایی خود آرژنین مصرف کند. البته بهتر است که کودک ال آرژنین را از رژیم غذایی خود دریافت کند. چرا که بدن عناصر موجود در مواد غذایی طبیعی را بهتر جذب می‌کند. از این طریق هم می‌ توان از احتمال بروز عوارض ال آرژنین برای کودکان در امان ماند.

3. عوارض مصرف ال آرژنین برای کودکان

مصرف ال آرژنین می‌تواند عوارضی کلی مانند درد شکمی، تهوع، اسهال، التهاب مجاری تنفسی، اسهال و وخیم شدن بیماری آسم را به دنبال داشته باشد.  در صورت مصرف دوزهای بالا ممکن است طعم تلخ را در دهان تجربه کنند. علاوه بر این به دلیل توانایی آن در گشاد کردن رگ‌های خونی، فشارخون پایین ممکن است رخ دهد. غلظت بالای اکسید نیتریک، که می‌تواند توسط ال آرژنین تولید شود، برای بافت مغز سمی تلقی می‌شود. دقت کنید که این مکمل می‌تواند با داروهای ضد انعقاد خون، داروهای کاهنده دیابت، داروهای فشارخون و بیماری‌های قلبی تداخل داشته باشد.

4. سن مصرف آرژنین

ال آرژنین مکملی ایمن و بی‌خطر است که حتی کودکان هم می‌توانند از آن استفاده کنند. اما از آنجایی که تحقیقات کافی در مورد مصرف ال آرژنین برای افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد، مصرف این مکمل به ویژه برای اطفال حتما باید زیر نظر پزشک باشد و مقدار دقیق مصرف را پزشک تعیین کند تا عوارض ال آرژنین برای کودکان ایجاد نشود.

معرفی قرص مکمل ال آرژنین برای کودکان

5. معرفی قرص مکمل ال آرژنین برای کودکان

1) دانا گروث ژل ۶۰ عددی

6. میزان مصرف ال آرژنین چقدر است؟

مناسب‌ترین مقدار مصرف ال آرژنین در طول روز در دوز ۳۰۰ میلی گرم الی ۹۰۰ میلی گرم است که با توجه به سن افراد، شرایط بدنی آنها و پاسخ‌دهی به دارو ممکن است از اشکال شربت، قرص یا کپسول آن استفاده شود.

شربت ال-آرژنین که با دوز ۵۰۰ میلی گرم وجود دارد، برای کودکان ۴ تا ۷ سال دوز ۳ میلی لیتر در روز و برای کودکان بالای ۷ سال دوز ۶ میلی لیتر در روز توصیه می‌شود و این افراد می‌توانند در صورت تشخیص و صلاحدید پزشک خود حتی از قرص‌ها و کپسول‌ها هم استفاده کنند.

7. سخن پایانی

ال آرژنین برای رشد و تقویت سیستم دفاعی و تقویت قلب و عروق و افزایش حجم عضلات بدن استفاده می‌شود. در مصرف آن برای کودکان کمی بیشتر تحقیق و دقت کنید. مکمل ال آرژنین یکی از این مکمل‌های غذایی است که عموما به عنوان مکملی برای بهبود شرایط جسمی بیماران خاص، مکمل تحریک رشد قد کودکان و یا مکمل عضله ساز در ورزشکاران مورداستفاده قرار می‌گیرد.


0 دیدگاه
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری