داروخانه آنلاین دکتر روغنی

درباره‌ی مزایا و معایب تزریق بوتاکس بیشتر بدانیم


13 مهر 1402

درباره‌ی مزایا و معایب تزریق بوتاکس بیشتر بدانیم


امروزه بوتاکس یکی از رایج ترین راه‌های جوانسازی پوست است. با این حال تزریق بوتاکس در کنار مزایا، عوارضی هم دارد که افراد نباید از عوارض بوتاکس چشم پوشی کنند. عوارض پس از تزریق بوتاکس معمولا به سبب اشتباهات در تزریق کردن، استفاده از دوز مناسب در نقطه نامناسب ایجاد می‌شود.بوتاکس به تنهایی عارضه زیادی ندارد و فقط در صورت مراجعه به کلینیک های غیر معتبر این عوارض رخ می دهد.

تزریق بوتاکس

تزریث بوتاکس

زیبایی و جلوگیری از روند پیر شدن یکی از تلاش‌های انسان در طول دوره‌های مختلف بوده است. داشتن پوستی بدون چین و چروک و جذاب آرزوی بسیاری از ماست؛

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  1. بوتاکس چیست؟
  2. مزایای بوتاکس چیست؟
  3. معایب بوتاکس چیست؟
  4. مراقبت‌های لازم پس از تزریق بوتاکس
  5. سخن پایانی

1. بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک داروی تزریقی می‌باشد که وارد شدن آن به عضلات زیر پوست، موجب از بین رفتن چین و چروک‌ها خواهد شد. این روش ایمن ترین و بی خطرترین روش‌های زیبایی پوست است که افراد برای شاداب‌تر شدن و جوان سازی پوست خود از این روش غیر تهاجمی استفاده می‌کنند. حرکت عضلات علت اصلی ایجاد چین و چروک‌‌های صورت است که با تزریق بوتاکس این خطوط از بین می‌روند و عضلات فلج می‌شوند.

2. مزایای بوتاکس چیست؟

1) کمک به درمان میگرن

بوتاکس می‌تواند برای درمان میگرن به کار رود. استفاده از این روش می‌تواند اثرات خوبی روی کاهش حملات میگرنی و کاهش دردهای میگرنی شود.

2) کمک به درمان بیماری های مزمن

در ابتدا بوتاکس برای درمان بیماری های مزمن مربوط به ماهیچه ها و عضلاتی استفاده می شد که به صورت غیر ارادی فعالیت می کرد نظیر حرکات غیر ارادی ماهیچه ها در بیماری های مزمنی مثل پارکینسون. در حقیقت، اولین گروهی که از فواید بوتاکس برای اولین بار استفاده کردند بیمارانی بودند که مشکلات حرکتی مزمن داشتند.

3) کمک به کم شدن درد مفاصل

مشاهده شده است که بوتاکس می‌تواند درد مفاصل را نیز کم کند. هنوز به تحقیقات بیشتری برای اینکه آیا بوتاکس برای درمان مشکلات مفصلی مفید است یا نه نیاز است.

4) کمک به درمان تعریق بیش از اندازه

می توانید بدون هیچگونه درمان اضافی و یا استفاده از دارو، حداقل برای چندین ماه از شر تعریق‌های بیش از اندازه راحت شوید. اگر چه که این درمان دائمی نبوده و نیاز دارید هر شش ماه یکبار آن را تمدید نمایید.

5) عوارض کمتر نسبت به روش‌های دیگر برای رفع چین و چروک 

بوتاکس نسبت به برخی روش‌های دیگر حذف چین و چروک صورت عوارض عمومی کمتری دارد و اگر توسط پزشک با تجربه و مهارت به انجام برسد، نتایج رضایتبخش و طولانی مدت به همراه دارد.

3. معایب بوتاکس چیست؟

1) استفاده از بوتاکس می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شود.

2) استفاده از بوتاکس ممکن است با برخی داروهای دیگر تداخل داشته باشد که لازم است قبل از انجام این کار، با پزشک خود مشورت کنید.

3) استفاده از بوتاکس می‌تواند اثرات منفی روی جنین مادران باردار داشته باشد. به همین دلیل نباید توسط زنان باردار مورد استفاده قرار گیرد.

4) پس از استفاده از بوتاکس ممکن است نتوانید مانند قبل واکنش‌های احساسی در صورت خود داشته باشید. این مشکل معمولا بعد از مدتی برطرف می‌شود.

5) افتادگی پلک یکی از بزرگترین معایب بوتاکس است که برای درمان و پیشگیری آن باید: از قطره‌های مخصوص استفاده کرد. همچنین باید سر را بالا نگهداشت و نباید داخل فضای گرم قرار گرفت. از زدن آب گرم به محلی که بوتاکس شده است، خودداری باید کرد.

معایب بوتاکس

4. مراقبت‌های لازم پس از تزریق بوتاکس

1) روز اول تزریق از عینک آفتابی استفاده نکنید.

2) به ناحیه بوتاکس شده حداقل ۵ ساعت آب نزنید.

3) در ساعات اولیه روی محل تزریق کمپرس آب سرد قرار دهید.

4) از رفتن به سونا یا جکوزی تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق پرهیز کنید.

5) حداقل سه روز پس از تزریق، از انجام ورزش‌های سنگین اجتناب کنید.

6) سعی کنید تا ۳ روز پس از تزریق در هنگام خواب از بالشت بلند استفاده کنید.

7) تا یک روز پس از تزریق بوتاکس آرایش نکنید و از زدن کرم یا ماساژ صورت بپرهیزید.

8) حداقل ۵ ساعت پس از انجام بوتاکس دراز نکشید یا سر خود را به سمت پایین خم نکنید.

9) در مواردی که احساس سردرد دارید با تجویز پزشک از داروهای مسکن مجاز استفاده کنید.

5. سخن پایانی

چین و چروک پوست سبب از بین رفتن شادابی، طراوت و درنهایت جوانی پوست می‌شود. به همین علت افراد مختلفی به دنبال تزریق بوتاکس هستند تا چین و چروک پوست خود را از بین ببرند. بهتر است برای تزریق پیش دکترهای مجرب بروید و از مواد خوب استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.


0 دیدگاه
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری