داروخانه آنلاین دکتر روغنی

بهترین مولتی ویتامین‌ها برای تقویت حافظه


12 مهر 1402

بهترین مولتی ویتامین‌ها برای تقویت حافظه


برای کمک به تقویت حافظه می‌توان از مولتی ویتامین‌هایی استفاده کرد که سبب افزایش حافظه شده و مصرف این مولتی ویتامین‌ها بهتر است با مشورت پزشک مورد استفاده قرار بگیرد.

مولتی ویتامین برای تقویت حافظه

مولتی ویتامین برای تقویت حافظه

کاهش قدرت حافظه بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود اما گاهی حتی نوجوانان نیز به منظور افزایش تمرکز و حافظه برای درس خواندن به دنبال قرص هستند. برای اینکه در میان‌سالی حافظه‌ای قوی داشته باشیم، باید از سنین جوانی به فکر باشیم و موادی را به مغز خود برسانیم که قدرت حافظه در اوج حفظ شود.

آنچه در این مقاله میخوانیم:

  1. انواع ویتامین برای تقویت حافظه
  2. معرفی بهترین مولتی ویتامین‌ها برای تقویت حافظه
  3. بهترین راه برای تقویت حافظه
  4. سخن پایانی

1. انواع ویتامین برای تقویت حافظه

ویتامین E

این ویتامین باعث افزایش قدرت ذهن و حافظه به ویژه در افراد مسن می‌شود. در برخی از مطالعات نشان داده شده که میزان بالای ویتامین E می‌تواند به بهبود حافظه افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. البته اگر آلزایمر در حد خفیف تا متوسط باشد. با این حال همه افراد مسن نمی‌توانند میزان بالا از ویتامین E استفاده کنند زیرا این ویتامین با بسیاری از داروها مثل داروهای رقیق کننده خون تداخل دارد. همچنین در برخی از مطالعات گفته شده که میزان بالای ویتامین E ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد. در این موارد بهتر است حتما به جای قرص ویتامین E از مواد غذایی حاوی این ویتامین استفاده شود؛ مانند: روغن‌های گیاهی، آجیل و دانه‌ها و سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم بروکلی.

ویتامین B12

نام دیگر ویتامین B12، کوبالامین است. تحقیقات نشان داده که بین سطوح پایین ویتامین B12 و کاهش حافظه ارتباطی مستقیم وجود دارد. خطر کمبود ویتامین B12 با افزایش سن بیشتر می‌شود. اگر افراد به علت دیابت از متفورمین استفاده کنند، سطح ویتامین B12 در بدن کمتر می‌شود. داروهای دیگری که می‌توانند سبب کمبود ویتامین B12 در بدن شوند، عبارتند از: مهارکننده‌های پمپ پروتون، داروهای ضد التهابی مانند پردنیزون و کنترل بارداری. همچنین ویتامین B12 در بسیاری از مواد غذایی از جمله مرغ و ماهی بطور فراوان یافت می‌شود. اما اگر به هر دلیل به کمبود آن مبتلا هستید، بهتر است از مکمل‌های حاوی این ماده مغذی بهره بگیرید.

امگا ۳ 

یک منبع معتبر در سال 2015 نشان داد که مصرف مکمل‌های حاوی دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) منجر به بهبود قابل توجه حافظه در بزرگسالان می‌شود. DHA و EPA از انواع اسیدهای چرب امگا 3 هستند که بیشتر در غذاهای دریایی مثل ماهی سالمون یافت می‌شوند.

امگا 3

2. معرفی بهترین مولتی ویتامین‌ها برای تقویت حافظه

قرص منتال انرژی یوروویتال

یکی از بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه و عملکرد شناختی در بزرگسالان قرص منتال انرژی یوروویتال می‌تواند باشد. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این قرص سبب افزایش قدرت تمرکز و حافظه می‌شود.

کپسول نورو پلاس یوروویتال 

کپسول نورو پلاس یوروویتال غنی شده از مواد معدنی و ویتامین‌ها به بهبود عملکرد مغزی، ذهنی و شناختی کمک موثری می‌نماید. ویژگی دیگر این کپسول:

  1. غنی شده از مواد معدنی مورد نیاز بدن
  2. بهبود عملکرد مغزی، ذهنی و شناختی
  3. حاوی ویتامین‌های گروه B
  4. دارای عصاره جینسینگ

کپسول جینکو بیلوبا ویتارمونیل

کپسول جینکوبیلوبا ویتارمونیل مناسب برای تقویت حافظه و تمرکز است. این محصول به درمان آلزایمر، اختلالات شناختی، سرگیجه و اختلالات عروق محیطی کمک می‌کند. این محصول حاوی عصاره برگ گیاه جینکوبیلوبا است. ویژگی‌های این کپسول:

  1. موثر در کاهش رادیکال‌های آزاد به دلیل اثر آنتی اکسیدانی
  2. کاهش فرآیند پیری سلولی با اثر آنتی ایجینگ (ضد پیری)
  3. کمک به درمان آلزایمر و اختلالات شناختی و فراموشی
  4. کمک به درمان وزوز گوش، گلوکوم و سرگیجه
  5. موثر در در درمان علایم سندروم قاعدگی
  6. کمک به درمان اختلالات عروق محیطی
  7. کمک به درمان رتینوپاتی دیابتی
  8. بهبود گردش خون عروق مغزی
  9. حاوی عصاره گیاه جینکوبیلوبا
  10.  افزایش حافظه و تمرکز

شربت امگا 3 مکس یوروویتال

شربت امگا ۳ مکس یوروویتال جهت کمک به حفظ سلامت و عملکرد طبیعی قلب، مغز و چشم، عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و سلامت استخوان‌ها، کمک به تنظیم میزان تری گلیسیرید خون و… در کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرص نروزان ویتابیوتیکس اورجینال

قرص نروزان ویتابیوتیکس به بهبود، حفظ و تقویت عملکرد مناسب سیستم عصبی و مغز کمک می‌نماید. مصرف این قرص می‌تواند ناراحتی‌های مربوط به سیستم عصبی، اضطراب و افسردگی را از بین برده، همچنین تاثیر بسزایی در تقویت حافظه و عملکرد شناختی دارد.

3. بهترین راه برای تقویت حافظه

برای تقویت حافظه بیش از هر چیز باید به فکر اصلاح تغذیه بود. مکمل‌ها تنها پرکننده‌های شکاف‌های تغذیه‌ای هستند. در درجه اول کمبود مواد مغذی از طریق تغذیه باید جبران شود. همچنین غذاهای سرخ شده با آسیب به سیستم قلبی-عروقی روی کارایی مغز تاثیر منفی می‌گذارد. در نتیجه سبک زندگی ناسالم هم در کاهش کارایی مغز می‌تواند موثر باشد. سعی کنید در رژیم غذایی خود:

  1. مصرف گوشت را محدود نمایید.
  2. مواد غذایی گیاهی زیاد بخورید.
  3. از ماهی‌های چرب زیاد استفاده کنید.
  4. روغن‌های مفید مثل روغن زیتون و آووکادو را در رژیم غذایی خود جای دهید.
  5. همچنین ورزش نقش مهمی در تقویت حافظه دارد.

4. سخن پایانی

در این مقاله بهترین مولتی ویتامین‌ها معرفی شد که به تقویت حافظه کمک می‌کند. با این حال اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری خاصی دارید، حتما باید قبل از اقدام برای مصرف با پزشک مشورت نمایید.


0 دیدگاه
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری