داروخانه آنلاین دکتر روغنی

معرفی familact پروبیوتیکی برای کل خانواده


21 تیر 1403

معرفی familact پروبیوتیکی برای کل خانواده


پروبیوتیک‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا دستگاه گوارش شما عملکردی بهینه داشته باشد. قرص فمی لاکت مکملی است حاوی پروبیوتیک که در درمان اسهال و بسیاری دیگر از مشکلات دستگاه گوارش کاربرد دارد.

familact پروبیوتیکی برای کل خانواده 

familact پروبیوتیکی برای کل خانواده آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  1. قرص فمی لاکت برای چیست؟
  2. مزایای فمی لاکت برای سلامت
  3. موارد مصرف قرص فمی لاکت
  4. عوارض کپسول فمی لاکت چیست؟
  5. موارد منع مصرف کپسول فمی لاکت
  6. سخن پایانی

1. قرص فمی لاکت برای چیست؟

کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر به منظور تامین پروبیوتیک بدن کاربرد دارد و مقادیر بالایی از 8 سویه باکتری مفید به همراه پری بیوتیک فروکتوالیگوساکارید را شامل می‌شود. پروبیوتیک‌ها ترکیبی از باکتری‌های مفید زنده و مخمرهایی هستند که به طور طبیعی در بدن شما زندگی می‌کنند. پروبیوتیک‌ها بخشی از میکروبیوم شما به حساب می‌آیند. میکروبیوم به مجموعه‌ای از باکتری‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌هایی گفته می‌شود که در سراسر بدن شما وجود دارند. پروبیوتیک‌ ها شامل باکتری‌های خوبی هستند که به حفظ سلامت بدن و عملکرد بهتر ارگان‌های بدن کمک کرده و با باکتری‌های غیر مفید مبارزه می‌کنند.

استفاده از فمی لاکت به بازسازی فلور گوارشی کمک کرده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش را به دنبال دارد. این محصول این مزیت را دارد که برای همه اعضای خانواده قابل استفاده است. با مصرف قرص فمی لاکت کاهش نفخ، یبوست و اسهال را تجربه خواهید کرد. اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید، کپسول فمی لاکت برایتان یک گزینه ایده آل به حساب می‌آید.

2. مزایای فمی لاکت برای سلامت

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

با مصرف کپسول فمی لاکت عملکرد دستگاه گوارش بهبود خواهد یافت؛ به طوری که علائم سندرم روده تحریک پذیر کاهش می‌یابد. بنابراین نفخ، دردهای شکمی، یبوست و اسهال به حداقل خواهد رسید. از آنجایی که این مکمل به هضم لاکتوز کمک می‌کند، افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند، بهتر است آن را امتحان نمایند. به طور کلی با مصرف Familact روده و معده سالم‌تری خواهید داشت.

رفع مشکلات گوارشی مانند اسهال، نفخ و یبوست

استفاده از قرص Familact طول دوره و شدت انواع اسهال را کاهش می‌دهد. از جمله: اسهال مرتبط با مصرف آنتی بیوتیک، اسهال ناشی از اسهال کلستریدیوم دیفیسیل، اسهال ناشی از روتا ویروس و اسهال مسافرتی. این محصول همچنین در جلوگیری از بروز انواع اسهال موثر است. با مصرف این مکمل مشکلاتی مثل نفخ و یبوست کاهش خواهد یافت. هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند این کپسول را استفاده کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

پروبیوتیک‌های موجود در قرص فمی لاکت باعث کاهش التهاب در بدن شده، سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند و مانعی برای رشد پاتوژن‌ها به شمار می‌آیند. پاتوژن‌ها عامل ایجاد بیماری در گیاهان و جانوران هستند. پری بیوتیک‌ها در کنار پروبیوتیک‌ها اثر عملکرد پروبیوتیک‌ها را دوچندان کرده و با تخمیر آنها اسیدهای چربی ایجاد می‌کنند که با داشتن اثرات ضد التهاب تقویت سیستم ایمنی را به دنبال دارند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی

مسلم است که وقتی با مصرف Familact سیستم ایمنی بدن شما تقویت می‌شود، عوامل بیماری‌زا کمتر خواهند توانست روی بدن شما تاثیر بگذارند و عفونت ایجاد کنند. همچنین پروبیوتیک‌های موجود در فمی لاکت خود عاملی برای مبارزه با عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زا هستند.

بهبود سلامت پوست و مو

تعادل مناسب پروبیوتیک‌ها در روده به بدن کمک می‌کند تا هضم و جذب مواد غذایی بهبود یابد. در نتیجه ویتامین‌ها و مواد معدنی بهتر جذب بدن خواهند شد. حفظ یا افزایش سلامت پوست و مو زمانی اتفاق می‌افتد که شما کمبود مواد مغذی در بدن خود نداشته باشید. بنابراین به یک دستگاه گوارش سالم با عملکرد مطلوب نیاز دارید که با مصرف Familct تا حدود زیادی می‌تواند حاصل شود.

کاهش علائم یائسگی

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند در کاهش علائم یائسگی در زنان موثر باشد. این علائم شامل موارد زیر است:

  1. پوکی استخوان
  2. عفونت‌های واژینال
  3. گرگرفتگی و تعریق شبانه
  4. اختلال در خواب و خلق و خو
  5. تغییر در وزن (کم یا زیاد شدن)

با مصرف فمی لاکت باکتری‌های خوب موجود در روده افزایش می‌یابند. تصور می‌شود که روده و مغز شما از طریق سیستم عصبی، ایمنی و غدد درون ریز با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. به همین دلیل است که عملکرد بهتر دستگاه گوارش با مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند در زنان یائسه تاثیر مثبت داشته و باعث کاهش علائمی مثل اختلال در خواب و خلق و خو شود. فمی لاکت حاوی دو نوع پروبیوتیک به نام‌های لاکتوباسیلوس روتری و لاکتوباسیلوس رامنوسوس است. این دو باکتری به طور خاص برای سلامت بانوان انتخاب شده‌اند.

بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر

IBS یا سندرم روده تحریک پذیر یک بیماری شایع است که دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علائم این بیماری می‌توانند تا روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها همچنان ادامه داشته باشند و یا تبدیل به یک بیماری مادام العمر شوند. قرص فمی لاکت برای چیست؟ یکی از فواید آن این است که علائم سندرم روده تحریک پذیر مانند درد شکم، نفخ و یبوست را بهبود می‌بخشد.

افزایش جذب برخی از ویتامین‌ها و بهبود جذب مواد مغذی

افزایش جذب برخی از ویتامین‌ها و بهبود جذب مواد مغذی

قرص فمی لاکت برای چیست؟ استفاده از این مکمل به دلیل اینکه حاوی پروبیوتیک است، باعث افزایش جذب اسید فولیک و ویتامین‌های B2، B3، B6، B12 می‌شود. مصرف این فرآورده همچنین سبب بهبود هضم و جذب مواد مغذی مانند پروتئین‌ها و چربی‌‎ها نیز خواهد شد.

حداقل 2 ساعت بین مصرف آنتی بیوتیک‌ها و قرص فمی لاکت فاصله بگذارید تا تداخلی ایجاد نکنند.

بهبود بیماری‌های قلبی عروقی

کلسترول و فشار خون بالا را با مصرف کپسول فمی لاکت می‌توان بهبود بخشیده و در حفظ سلامت قلب گامی موثر برداشت. پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک‌ها می‌توانند فشار خون، LDL (کلسترول بد) و تری گلیسیرید را کاهش داده و سطح HDL یعنی کلسترول خوب را افزایش دهند.

3. موارد مصرف قرص فمی لاکت

  1. کنترل سلیاک
  2. بهبود هضم و جذب مواد غذایی
  3. پیشگیری و کنترل کبد چرب غیر الکی
  4. تقویت قوای جسمانی و تقویت سیستم ایمنی
  5. کنترل بهتر قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2
  6. کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر و بهبود علائم بیماری‌های التهابی روده
  7. رفع علائم انواع گاستروانتریت مثل اسهال مسافرتی، اسهال‌های ویروسی، باکتریایی یا ناشی از مصرف آنتی بیوتیک‌ها

4. عوارض کپسول فمی لاکت چیست؟

حالا که می‌دانید قرص فمی لاکت برای چیست، بهتر است در مورد عوارض آن هم بشنوید تا خیالتان به طور کامل راحت شود. پروبیوتیک‌های موجود در این مکمل همگی ایمن و مورد تائید سازمان غذا و دارو آمریکا و اروپا هستند. ترکیبات موجود در این کپسول در بدن به خوبی تحمل می‌شوند و اغلب هیچ نوع عوارضی ندارند. اما در برخی موارد در بعضی از افراد می‌توانند باعث ایجاد نفخ شوند.

عارضه نفخ بر اثر مصرف فمی لاکت (familact) ممکن است تنها در اوایل مصرف این فرآورده رخ دهد و معمولا با ادامه مصرف از بین می‌رود. اما اگر مشکل نفخ با خوردن فمی لاکت بدتر شود و به مدت طولانی ادامه یابد، باید با پزشک مشورت کرد.

5. موارد منع مصرف کپسول فمی لاکت

تاکنون منع مصرف خاصی برای این محصول گزارش نشده است. با این حال به موارد زیر دقت کنید:

  1. اگر به اجزای تشکیل دهنده Familact حساسیت دارید، از مصرف آن بپرهیزید.
  2. اگر نقص سیستم ایمنی دارید، به ایدز یا سرطان مبتلا هستید یا مشکل دریچه قلب، سندرم روده کوتاه، کولیت یا علائم عفونت دارید، در مورد مصرف این مکمل با پزشک مشورت کنید.

6. سخن پایانی

فمی لاکت حاوی پروبیوتیک که عمده موارد مصرف آن عبارتند از: بهبود عملکرد دستگاه گوارش، درمان بیماری‌های التهابی روده، بهبود جذب مواد مغذی در بدن، پیشگیری و کاهش دوره اسهال، بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر و کمک به هضم لاکتوز. روزانه 1 یا 2 عدد از این محصول را می‌توانید سفارش دهید.


0 دیدگاه
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری