داروخانه آنلاین دکتر روغنی

مزوتراپی صورت چگونه است


13 شهریور 1403

مزوتراپی صورت چگونه است


یکی از بهترین روش‌های جوانسازی صورت، مزوتراپی صورت است که طرفداران زیادی دارد. این روش با کمترین میزان تهاجم، درد و خونریزی باعث تقویت کلاژن‌سازی پوست و شادابی آن می‌شود. همه افراد در سنین مختلف اعم از زن و مرد می‌توانند با استفاده از این روش به پوست سالم، زیبا و دلخواه خود برسند.

مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت

هر آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  1. ‏مزوتراپی صورت چیست؟
  2. کاربرد مزوتراپی صورت
  3. مزایای مزوتراپی صورت
  4. روش انجام مزوتراپی صورت
  5. سخن پایانی

1. مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی یا جوانسازی پوست روشی غیرجراحی برای رفع مشکلات پوستی، لک و تیرگی‌ها و جوانسازی پوست صورت و بدن است. در تکنیک مزوتراپی صورت مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنزیم و هورمون‌های مورد نیاز از طریق سوزن ریز به عمق لایه‌های پوستی تزریق می‌شوند. همچنین مزوتراپی صورت یک روش زیبایی و درمانی است که در آن مواد مغذی و مرطوب‌کننده به لایه‌های عمیق پوست صورت تزریق می‌شوند. این روش کیفیت و ظاهر پوست را بهبود بخشیده و باعث ترمیم بافت، افزایش تولید کلاژن و الاستین، رفع خطوط ریز و چین و چروک‌، ترمیم آکنه و کاهش لکه‌های پوستی می‌شود.

2. کاربرد مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت در بسیاری از کاربردهای زیبایی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  1. درمان آکنه و کاهش التهاب‌های پوستی
  2. از بین بردن چین و چروک صورت و خطوط ریز
  3. بهبود کیفیت پوست، روشن‌ شدن، لطافت، و تغذیه عمقی پوست
  4. رفع لکه‌های پوستی مانند لکه‌های آفتاب سوختگی، لک پیری و هایپرپیگمانتاسیون

1) برای لک

مزو صورت با استفاده از مواد مغذی و مرطوب‌کننده می‌تواند لک‌های صورت ناشی از تابش آفتاب را کاهش داده و پوست را روشن و لک‌های پیری را برطرف کند. اگر لک‌های پوستی به دلیل بیش‌فعالی مِلانوسیت‌ها (سلول‌هایی که رنگ پوست را تولید می‌کنند) ایجاد شده باشند، مزوتراپی صورت با تعادل رنگ پوست باعث بهبود وضعیت ظاهری پوست صورت می‌شود.

2) برای جوش

با تزریق مواد ضد التهاب و تجدیدکننده به پوست، مزو تراپی صورت التهاب‌ و جوش‌های روی صورت را کاهش داده و باعث بهبود وضعیت پوست می‌شود. اسید هیالورونیک موجود در این روش با آبرسانی پوست، التهاب و قرمزی جوش‌های صورت را برطرف کرده، و پپتیدها هم با بازسازی و ترمیم بافت پوست، علائم التهابی جوش‌ها را کاهش می‌دهند.

3) مردان

این تکنیک برای بهبود کیفیت پوست، کاهش چین و چروک‌، رفع لک‌های پوستی و بهبود مشکلات پوستی در مردان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصول مزوتراپی صورت برای مردان و زنان یکسان است و تفاوت اساسی در روش‌ها و مواد مورد استفاده وجود ندارد.

4) لیفت صورت

مزوتراپی لیفت صورت یک روش غیرجراحی برای بهبود ظاهر و جوانسازی صورت با استفاده از تزریق مواد مغذی و تجدیدکننده به لایه‌های عمقی پوست است که با کاهش چین و چروک‌، بهبود الاستیسیته و سفتی پوست، باعث لیفت صورت و رفع افتادگی صورت می‌شود.

5) چاقی صورت

این روش با از بین بردن تجمع بافت چربی در بخش‌هایی از صورت ممکن است باعث لاغری موضعی آن قسمت از صورت شود و افتادگی را برطرف کند اما تاثیری روی چاقی صورت نمی‌گذارد. به این روش مزوتراپی لاغری گفته می‌شود.

4. روش انجام مزوتراپی صورت

برای انجام این روش زیباسازی صورت پزشک متخصص ترکیبی از مواد مغذی، ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهیالورونیک، آنتی اکسیدان، آنتی بیوتیک و داروهای تقویت کننده پوست را با استفاده از انژکتور یا غلتک به زیر پوست صورت با فاصله چند میلیمتری تزریق می‌کند. قبل از انجام مزوتراپی، پوست صورت باید آماده و با محلول ضدعفونی کننده پاکسازی و شسته شود. این تزریقات معمولا با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک صورت می‌گیرد.

5. سخن پایانی

مزوتراپی یک کار کلینیکی است و تنها توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود و یک روش زیبایی‌ و جوانسازی پوست صورت و بدن است که با تزریق مواد مغذی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مفید به لایه‌های عمیق پوست باعث بهبود و تقویت پوست، تحریک تولید کلاژن و الاستین، جوانسازی پوست و کاهش علائم پیری می‌شود. تعداد جلسات مورد نیاز و هزینه مزوتراپی صورت بستگی به وضعیت پوست و توصیه پزشک دارد. قبل از انجام هر روش زیبایی‌ با پزشک متخصص مشورت کنید تا وضعیت شما را ارزیابی و روش مناسب را تجویز نماید.

قبل از انجام مزوتراپی صورت بهتر است با دکتر پوست خوب مشورت کنید.


0 دیدگاه
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری