داروخانه آنلاین دکتر روغنی

قرص ویزارسین چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد


08 مرداد 1403

قرص ویزارسین چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد


یکی از پرمصرف‌ترین و بهترین داروها برای رفع اختلال نعوظ قرص ویزارسین است. این قرص در مدت زمانی کوتاه یعنی نیم الی یک ساعت می‌تواند اثرات مطلوب خود را در عملکرد جنسی آقایان به وضوح نشان دهد. ماده اصلی تشکیل دهنده این قرص، سیلدنافیل است که عمده‌ترین مصرف آن بهبود نعوظ در مردان است. فراموش نکنید که بدون نسخه پزشک از این قرص نباید استفاده شود.

قرص ویزارسین

قرص ویزارسین چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  1. اصلی ترین ترکیب موجود در قرص ویزارسین
  2. کاربرد قرص ویزارسین
  3. تداخلات دارویی قرص ویزارسین
  4. روش مصرف قرص ویزارسین
  5. سخن پایانی 

1. اصلی ترین ترکیب موجود در قرص ویزارسین

ماده موثره موجود در قرص ویزارسین سیلدنافیل است که به افزایش جریان خون کمک کرده و به این وسیله مشکل نعوظ را برطرف می‌کند. سیلدنافیل همراه با تحریک جنسی عملکرد جنسی در مردان را بهبود بخشیده و رضایت زوجین را از رابطه جنسی افزایش می‌دهد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اختلال نعوظ دلایل مختلفی دارد و گاه می‌تواند ریشه در مسائل روانی داشته باشد بنابراین قرص Vizarsin باید تنها با تجویز پزشک و پس از بررسی علل بروز اختلال نعوظ مورد استفاده قرار بگیرد.

2. کاربرد قرص ویزارسین

ویزارسین‌ برای موارد زیر تجویز می‌شود:

بهبود اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی یا ناتوانی در ایجاد و حفظ نعوظ) در مردانبهبود توانایی ورزش کردن در بزرگسالان و کودکان بالاتر از یک سال که به پرفشاری خون شریان ریوی (PAH) مبتلا هستند (این بیماری روی عروقی که خون را به ریه‌ها می‌برند تاثیر می‌گذارد و با تنگی نفس، سرگیجه و خستگی همراه است)

3. تداخلات دارویی قرص ویزارسین

این دارو را با هیچ‌یک از موارد زیر مصرف نکنید:

  1. سیزاپراید
  2. ریوسیگوات
  3. نیترات‌ها مانند آمیل نیتریت، ایزوسورباید دی‌نیترات، ایزوسورباید مونونیترات و نیتروگلیسیرین

قرص ویزارسین ممکن است با داروهای زیر هم تداخل داشته باشد:

  1. بوسنتان
  2. ریفامپین
  3. سایمتیدین
  4. اریترومایسین
  5. بعضی از داروهای پرفشاری خون
  6. بعضی از داروهای هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات
  7. داروهای ضد ویروس که برای HIV یا ایدز استفاده می‌شوند
  8. کتوکونازول و ایتراکونازول (عفونت قارچی را درمان می‌کنند)

روش مصرف قرص ویزارسین

4. روش مصرف قرص ویزارسین

در صورت نیاز، ویزارسین‌ را قبل از فعالیت جنسی مصرف کنید. بهترین زمان مصرف قرص ویزارسین حدودا یک ساعت قبل از فعالیت جنسی است، اما می‌توانید آن را از چهار ساعت تا ۳۰ دقیقه قبل از آن هم مصرف کنید.

در دستورالعمل مربوط به طریقه مصرف قرص ویزارسین 100 و سایر اشکال این دارو به این نکته اشاره شده است که در طول ۲۴ ساعت فقط یک بار می‌توانید از ویزارسین‌ استفاده کنید. اگر به بیماری خاصی مبتلا باشید یا از داروی دیگری استفاده کنید، ممکن است دکتر اورولوژی به شما بگوید که میزان مصرف این دارو را کاهش دهید.

شما می‌توانید ویزارسین‌ را همراه با غذا یا بدون آب مصرف کنید. با این حال، اگر دارو را هم‌ زمان با یک وعده غذایی پرچرب بخورید، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا اثر آن شروع شود.

معمولا پزشک دوز دارو را برای درمان اختلال نعوظ از مقادیر متوسط شروع می‌کند و بسته به پاسخ شما، میزان آن را افزایش یا کاهش می‌دهد. اگر قرص ویزارسین موثر نیست یا برای شما عوارض ایجاد کرده است، به پزشک خود اطلاع دهید.

برای درمان پرفشاری خون شریان ریوی احتمالا باید سه بار در روز همراه با غذا یا بدون آن از Vizarsin استفاده کنید. سعی کنید دارو را هر روز در ساعت‌های نسبتا مشخصی بخورید. به یاد داشته باشید که ویزارسین‌ پرفشاری خون شریان ریوی را کنترل می‎‌کند، اما نمی‌تواند آن را به طور کامل درمان کند.

5. سخن پایانی

قرص ویزارسین یک داروی پرمصرف برای درمان اختلال نعوظ است. با این حال، ممکن است برای درمان سایر بیماری‌ها هم تجویز شود. اختلال نعوظ در مردان جوان چندان شایع نیست اما متاسفانه آمار ها نشان می‌دهند که سن ابتلا به این عارضه در مردان روز به روز در حال پایین آمدن است و اکنون مردان جوان بسیاری در سراسر دنیا درگیر این اختلال هستند. درمان دارویی یکی از رایج‌ترین راهکارها برای بهبود اختلال نعوظ است.


0 دیدگاه
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری