داروخانه آنلاین دکتر روغنی

معرفی انواع کلاژن برای جوانسازی پوست و استفاده آن‌ها بر حسب سن و شرایط سنی


15 مهر 1402

معرفی انواع کلاژن برای جوانسازی پوست و استفاده آن‌ها بر حسب سن و شرایط سنی


توانایی بدن برای تولید کلاژن با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ به طوری‌که بعد از ۲۰ سالگی کم‌کم خطوط ریزی روی چهره ظاهر می‌شود و این روند با بالا رفتن سن با سرعت بیشتری نیز انجام خواهد شد. همه این اتفاقات روند طبیعی پیری است.

کلاژن برای جوانسازی پوست

کلاژن جوانسازی پوست

شما هم دوست ندارید بخصوص زمانی‌که هنوز در دوره جوانی به سر می‌برید، آثار افتادگی پوست روی صورت و بدن شما نمایان شود. وقتی مقدار کلاژن در بدن کم می‌شود، پوست کم‌کم خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی و چین و چروک خواهد شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  1. کلاژن چیست؟
  2. معرفی انواع کلاژن
  3. پوست تا چه سنی کلاژن سازی می کند؟
  4. خواص قرص کلاژن
  5. سن مصرف کلاژن
  6. معرفی چند محصول از داروخانه دکتر روغنی برای کلاژن سازی
  7. سخن پایانی

1. کلاژن چیست؟

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن است. این پروتئین به واسطه ساختار فیبر مانندی که دارد، در ساخت بافت‌ پیوندی شرکت ‌می‌کند. این نوع بافت، سایر بافت‌های بدن را به یکدیگر متصل کرده و جزء اصلی استخوان، پوست، عضله، تاندون و غضروف محسوب ‌می‌شود. وجود کلاژن در این بافت‌ها به آن‌ها کمک ‌می‌کند تا در عین انسجامی ‌که دارند، انعطاف‌پذیر بوده و بتوانند در برابر کشش، مقاومت کنند.

2. معرفی انواع کلاژن

  1. نوع I که به پوست، استخوان‌ها، رباط‌ها و تاندون‌های شما استحکام می‌بخشد.
  2. نوع II یکی از اجزاء تشکیل‌دهنده غضروف کششی است که به حمایت از مفاصل کمک می‌کند.
  3. نوع III که در اندام‌های داخلی، رگ‌های خونی و ماهیچه‌ها یافت می‌شود.
  4. نوع IV در بعضی از لایه‌های پوست وجود دارد.
  5. نوع V در قرنیه و همچنین برخی از لایه‌های پوست و مو یافت می‌شود.

اکثر مکمل‌های کلاژن حاوی انواع II ،I و III هستند که بیشتر کلاژن موجود در بدن را به خود اختصاص می‌دهند. آن‌ها حاوی یک شکل قابل هضم کلاژن به نام پپتیدهای کلاژن یا کلاژن هیدرولیز شده می‌باشند.

3. پوست تا چه سنی کلاژن سازی می کند؟

بعد از سن ۲۰ سالگی تولید کلاژن در پوست نسبت به گذشته ۱ درصد کمتر می‌شود. این روند از ۳۰ سالگی به بعد سرعت پیدا می‌کند. کلاژن‌سازی در سنین بالا همچنان می‌تواند در بدن وجود داشته باشد اما بدیهی است که سرعت آن بسیار پایین است. درواقع هرچه سن بالاتر رود، کلاژن‌سازی کمتر صورت می‌گیرد. با قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، عدم رسیدگی به پوست و عادات بد غذایی می‌توان سرعت تخریب کلاژن در بدن را افزایش داد. کاهش سرعت از دست دادن کلاژن نیز امکان پذیر است.

پوست تا چه سنی کلاژن سازی می کند

4. خواص قرص کلاژن

قرص کلاژن در واقع سبب استحکام پوست شده و کمک می‌کند خاصیت کشسانی پوست حفظ شود. به همین علت از افتادگی پوست جلوگیری کرده و همراه با کاهش چین و چروک‌ها ظاهر پوست نیز طراوت و تازگی بیشتری خواهد داشت.

5. سن مصرف کلاژن

سن مصرف کلاژن بهتر است در دهه ۲۰ زندگی و قبل از شروع ۳۰ سالگی باشد. ۲۵ سالگی زمان خوبی برای شروع استفاده از مکمل‌های حاوی کلاژن است. این به این معنا نیست که اگر ۳۰ سالگی را رد کرده‌ باشید، دیگر خوردن قرص کلاژن تاثیری نداشته باشد اما همه افراد بدون در نظر گرفتن سن خود می‌توانند از مکمل‌های کلاژن در دوزهای مختلف بهره‌مند شوند. مثلا اگر سن بالای ۵۰ سال است، ممکن است نیاز باشد روزانه مقدار کلاژن بیشتری را مورد مصرف قرار دهید.

6. معرفی چند محصول از داروخانه دکتر روغنی برای کلاژن سازی

1) قرص کلاژن گلد آدریان

2) پودر کلاژن کلاژینو

3) پودر کلاژن بیوتی کلاژینو ۳۰ ساشه

3) قرص کلاژن پلاس ال لیزین و ویتامین C یوروویتال

7. سخن پایانی

سن مصرف کلاژن در دوران پیری نباید باشد و از اوایل یا اواسط دهه ۲۰ زندگی که هنوز کلاژن‌سازی در بدن صورت می‌گیرد اما شدت آن کم شده است، قرص کلاژن باید مورد استفاده قرار بگیرد. کلاژن مانع از گسترش چین و چروک‌ها در بدن می‌شود.


0 دیدگاه
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری