داروخانه آنلاین دکتر روغنی

مگنیفورت؛ همه آنچه باید درباره این معجزه‌گر سلامتی بدانید


16 مهر 1403

مگنیفورت؛ همه آنچه باید درباره این معجزه‌گر سلامتی بدانید


قرص مگنیفورت یک مکمل بسیار عالی جهت تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن محسوب می‌شود. این قرص می‌تواند انرژی سلول‌ها را افزایش دهد و به کاهش درد مفاصل، حفظ سلامت استخوان‌ها، بهبود گردش خون و جلوگیری از ریزش مو کمک شایانی نماید. در صورتی که با مشکلات استخوانی، فشار خون یا اسپاسم مواجه هستید، مصرف روزانه یک عدد از این کپسول می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

کپسول مگنیفورت چیست؟

کپسول مگنیفورت چیست؟

قرص مگنیفورت با ترکیبات خاص خود، از جمله ویتامین K2، ویتامین B1، منیزیم، ویتامین D3 و ویتامین B6 در درمان و مدیریت چندین اختلال مؤثر است. این قرص می‌تواند در حفظ سلامت سیستم عصبی و عضلانی موثر باشد و به افزایش توده و استحکام استخوان‌ها نیز کمک نماید. 

علاوه بر این، مکمل مگنیفورت به تنظیم قند خون، فشار خون و ضربان قلب کمک می‌کند و عملکرد بهتری را در انقباض عضلانی فراهم می‌آورد. از دیگر مزایای این مکمل می‌توان به کاهش شدت و دفعات انقباضات دردناک عضلانی، بهبود علائم نوروپاتیک و کاهش حملات میگرن و سردرد اشاره نمود.

به علاوه، استفاده از کپسول مگنیفورت می‌تواند در بهبود علائم افسردگی، بهبود کیفیت خواب، کاهش قند خون در بیماران دیابتی، ارتقاء عملکرد اعصاب و بهبود وضعیت بیماری‌های قلبی و عروقی به طور شگفت انگیزی موثر باشد. عوارض جانبی این کپسول بسیار ناچیز است و به دلیل ترکیبات گیاهی و دریایی آن، می‌توان آن را به طور مداوم مصرف نمود.

آشنایی با مقدار و بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت

جهت آشنایی با مقدار مصرف قرص مگنیفورت، میبایست بدانید که تولیدکننده این مکمل روزانه 1 تا 2 عدد از آن را برای هر فرد توصیه نموده است. این محصول به بهبود عملکرد عضلات و اعصاب کمک می‌کند. لازم به ذکر است که مصرف بیش از دوز مشخص شده مجاز نیست، مگر با دستور پزشک متخصص.

به توصیه پزشکان بهترین زمان برای مصرف قرص مگنیفورت بعد از مصرف وعده‌های غذایی اصلی است. در صورتی که تنها یک عدد مصرف می‌کنید، می‌توانید آن را بعد از صبحانه میل نمایید اما در صورتی که دو عدد استفاده می‌کنید، یکی را بعد از صبحانه و دیگری را پس از ناهار یا شام مصرف نماییذ. این کار به کاهش عوارض گوارشی کمک کرده و ترکیبات موثر آن به خوبی جذب بدن خواهد شد.

آشنایی با مقدار و بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت

ترکیبات قرص مگنیفورت چیست؟

در واقع، قرص مگنیفورت حاوی منیزیم و ویتامین‌های B1، B6، D3 و K است و دارای ویژگی‌های مفیدی برای سلامتی می‌باشد که در ادامه به بررسی هریک به صورت جداگانه خواهیم پرداخت:

  • منیزیم

نزدیک به 60 درصد منیزیم بدن در استخوان‌ها ذخیره می‌شود. منیزیم جهت انجام فرآیندهای حیاتی مانند تولید انرژی سلولی و سنتز اسیدهای نوکلئیک و پروتئین‌ها ضروری است. کمبود منیزیم می‌تواند سبب ایجاد علائمی نظیر استفراغ، اسهال، نامنظمی در ضربان قلب، کاهش اشتها، تهوع، اسپاسم عضلانی، تشنج، از دست دادن هماهنگی عضلات، کمبود پتاسیم و کلسیم، کرامپ‌های عضلانی، بالا رفتن فشار خون و انقباض عروق شود. به علاوه، منیزیم به پیشگیری از کرامپ‌های عضلانی، پوکی استخوان، علائم پیش از قاعدگی (PMS) و یبوست کمک می‌کند.

  • ویتامین D

این ویتامین به بالا رفتن جذب کلسیم از روده و تنظیم سطح کلسیم و فسفات در خون کمک بسیاری می‌کند. ویتامین D به‌طور طبیعی توسط پوست در اثر تابش نور خورشید تولید می‌شود و اشکال اصلی آن شامل D2 و D3 هستند.

  • ویتامین K2

لازم به ذکر است که این ویتامین به حفظ هموستاز خون و بالا بردن تراکم استخوان کمک می‌کند و با فعال کردن پروتئین‌های خاصی مانند استئوکلسین و ماتریکس Gla، از کلسیفیکاسیون غیرطبیعی غضروف جلوگیری می‌کند.

  • ویتامین B1 

این ویتامین که با نام تیامین نیز شناخته می‌شود، محلول در آب بوده و نقش مهمی در عملکرد سیستم عصبی ایفا می‌کند. منابع اصلی تیامین شامل مخمرها، دانه‌های غلات کامل و جگر است.

  • ویتامین B6

این ویتامین همانند B6 نیز محلول در آب است و در منابع غذایی همچون سبزیجات، گوشت، غلات کامل و آجیل یافت می‌شود. ویتامین B6 برای فرآیندهای متابولیکی بدن، به‌ویژه در ساخت نوروترنسمیترها و چربی‌های غشای عصبی و همچنین تنظیم گیرنده‌های هورمونی ضروری است.

در نهایت، این ترکیبات به بهبود سلامت کلی و کارایی سیستم‌های مختلف بدن کمک می‌کنند.

ترکیبات قرص مگنیفورت چیست؟

قرص مگنیفورت چه عوارضی به همراه دارد؟

به طور معمول، قرص مگنیفورت برای بیشتر افراد بی‌خطر به حساب می‌آید، به شرطی که مطابق با دوزهای توصیه‌ شده توسط پزشک مصرف شود. با این حال، مانند هر مکمل یا دارویی، ممکن است برخی افراد عوارض جانبی را تجربه کنند، به‌ویژه در صورتی که دوز مصرفی بیش از حد تجویز شده باشد. عوارض جانبی متداول این قرص شامل مشکلات گوارشی مانند اسهال، حالت تهوع یا ناراحتی معده است که بیشتر به دلیل وجود منیزیم در آن رخ می‌دهد. این نوع عوارض اغلب زمانی که قرص‌ها با معده خالی مصرف شوند، شایع‌تر هستند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله راهکار های تسکین دهنده درد قاعدگی را نیز مطالعه نمایید.

مصرف کپسول مگنیفورت در دوران بارداری مجاز است؟

در دوران بارداری، توجه به نوع تغذیه و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید، بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که این مرحله از زندگی بسیار حساس است. بنابراین، بهتر است پیش از استفاده از هر نوع مکمل منیزیم، از جمله کپسول مگنیفورت، با پزشک خود مشورت نمایید. البته تا به امروز هیچ نوع عارضه خاصی در ارتباط با مصرف کپسول مگنیفورت در این دوران گزارش نشده است.

سخن پایانی

کمبود مواد معدنی و مغذی در بدن به‌ویژه به دلیل مصرف غذاهای فرآوری‌شده و ناسالم، منجر به بروز مشکلات جدی در سلامت عموم مردم، به‌ویژه نوجوانان و جوانان، شده است. به همین دلیل، نظارت بر سلامت از سنین پایین و تأمین غذا و داروهای سالم برای گروه‌های سنی مختلف در جامعه اهمیت زیادی دارد. بسیاری از پزشکان و متخصصان داروسازی در تلاش هستند تا بهترین مکمل‌ها و داروهای خوراکی را جهت جبران کمبودهای معدنی و مغذی در بدن تهیه کنند. یکی از این مواد معدنی ضروری، منیزیم (Mg) است که مصرف مناسب و به‌موقع آن می‌تواند به طور مداوم فواید زیادی برای سلامت بدن داشته باشد.


0 دیدگاه
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری